Meta Etiketleri Nedir? Ne İşe Yarar?

Meta etiketleri web sayfaları hakkında arama motorlarına ve browserlara bilgi veren, HEAD etiketleri arasına yerleştirilen oldukça faydalı kodlardır.

Bildiğim 20 civarı Meta etiketi olmasına rağmen, bazılarını lüzümsuz ve etkisiz olarak gördüğümden dolayı tavsiye ettiğim 4 adet Meta Tag vardır. Bu etiketler, web sitenizin sıralamasını etkilemekte, arama motorları tarafından önem arzetmekte ve mutlaka her sayfa için ayrı yapılandırılarak kullanılması gerekmektedir.

Meta etiketler birkaç yıl öncesine kadar SEO açısından büyük önem taşımaktaydı. Gelişen algortimalar bu etiketlerin etkisini azaltmış olsa da önem derecesini tamamıyla kaybetmemiştir. Web sitenizi her ne kadar tek başına üst sıraya taşımaya yetmese de kullanılmadığı takdirde web sayfanızda bir eksiklik söz konusudur.

“Title” meta etiketi değildir fakat önem derecesi yüksektir

Her ne kadar Meta Etiketi olmasa da önem derecesi en yüksek kodlardan biridir. Mevcut sayfanızın başlığı olmakla beraber arama motorları sonuçlarında görüntülenir. Bazı durumlarda sayfa başlığınız beğenilmeyerek Google tarafından gösterilen sonuçlarda değiştirilebilir. Boşluklar dahil olmak üzere 70 karakteri geçmemesi öngörülmüştür. Sayfa içeriğine uygun bir başlık girilmesi, yinelenen kelimeler girerek çok uzun tutulmaması önemlidir. Aksi takdirde siteniz spam olarak algılanarak cezalandırılabilir.

Önemli Meta Etiketleri

Description Etiketi

Bu etiket, sayfanızın içeriği konusunda kısaca bilgi verdiğiniz ve arama motorları sonuçlarında görüntülendiğiniz açıklama kısmıdır. Boşluklar dahil 160 karakteri geçmemesi önerilmektedir. Önem derecesi en yüksek etiketlerden birisidir. Mutlaka her sayfa için ayrı olarak yapılandırılmalıdır.

Keywords Etiketi

Sayfanız hakkında ipucu veren, özellikle Google’ın pek fazla önemsemediği, fakat yine de kullanılmasında fayda olacağını düşündüğüm bir etikettir. Sayfa içeriğine uygun anahtar kelimeler virgül ve boşluk bırakılarak yazılır. Yazılan kelimelerin sayfa içeriğinden seçilmesi önemlidir. Çok fazla tekrarlanmamalı ve boşluklar dahil 250 karakteri geçmemesi gerekmektedir.

Bir çok sitenin sayfa yapısını incelediğimizde abartıya kaçarak içerikten çok keywords kullandıklarını, 500-600 kelime keywords yazdıklarını görüyoruz. Örneğin web tasarım, web sitesi, web tasarımı… şeklinde kelime yinelemesi yapılarak Google’ın anlamayacağını düşünürler. Google çok güçlü bir analiz algoritmasıdır. Özellikle şu anda kullandığı Hummingbird algoritması web tasarım ile web sitesinin aynı şey olduğunu çok iyi bilmektedir. Web tasarım olarak arama yapan kullanıcılara web sitesi etiketli siteleride listelemektedir.

Content-Type Etiketi

Sayfanızın karakter kodlaması hakkında bilgi veren browserlar için yazılmış bir etikettir. Kullanılmadığı takdirde ISO-8859-1 olarak değerlendirilir. Bu etiketi kullandığınız takdirde web sayfalarınız geçersiz karakter sorunu yaşamayacaktır.

Robots Etiketi

Bu etiket sayesinde web sitenizdeki hangi sayfaların listeleneceği hakkında arama motorlarına bilgi verirsiniz. Robots.txt dosyası ile aynı işi görmektedir.

Konumuzun başında da söylediğimiz gibi, önem derecesi yüksek ve her sayfada mutlaka kullanmanız gereken Meta Etiketlerden bahsettik. Diğer etiketler ihtiyacınıza göre kullanılabilir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir