Title Google’da Nasıl Görünür?

Google, arama sonuçlarında görüntülenecek başlığı Title etiketinden almış olsa da bazen Title etiketinizde olmayan sonuçlar görüntüleyebilir.

Son zamanlarda forumlarda ve internette en çok rastladığım konulardan birisi bu. “Google arama sonuçlarında Title farklı görünüyor. Neden?”

Title etiketinin, arama sonuçlarında sıralamanıza etkisi azımsanmayacak derecede büyüktür. Title etiketini kötüye kullanan, sıralamasını yükseltmeye çalışan birçok uyanık web sitesi vardır. Konu ile alakası olsun olmasın, dilediği gibi başlık atan, kelime tekrarı yapan, konu başlığının ardına diğer önemli etiketleride vurgulayan sitelere karşı önlem alan Google, bu duruma yeni bir düzenleme getirmiştir. Yeni düzenleme politikasına göre Google eğer Title etiketinizi beğenmezse sayfa içerisinden uygun gördüğü bir başlığı atayabilir. Veya çok uzun gördüğü Title etiketini dilediği gibi kısaltabilir, kısa etiketleri ise değiştirebilir.

Peki Title Başlık Nasıl Olmalıdır?

Sayfanıza yazacağınız başlığın konunuzla birebir alakalı olmasına dikkat ediniz. Çok kısa etiketler kullanmayınız. Örneğin; Hakkımızda sayfasına sadece “Hakkımızda” şeklinde başlık atamayınız. Google’ı ortalama 70 karakter sayısında bir başlık ile daha detaylı bilgilendiriniz.

Her sayfa için mutlaka faklı başlıklar ve açıklamalar atayınız. Başlığınızı her sayfada yinelediğiniz takdirde sonuçlarda tekrarlanan içerik gibi görüntülenebilir, spam olarak algılanabilirsiniz.

Başlık kısa oldu, sonuna şunuda ekleyim tam olsun gibisinden alakasız kelimeler yazmayınız. Çift başlıklı bir konu yazmışsanız ana başlığı iki nokta üst üste, tire veya çubuk gibi bir sınırlayıcı ile ayırınız.

Telefon numarası gibi reklam içeren, müşteriyi daha sitenizi ziyaret etmeden aramaya teşvik eden yöntemlerden kaçınınız. Müşteri, önce sitenizi ve hizmetlerinizi görsün, ondan sonra aramak için kararını versin.

Standartlaşmış başlıkları kullanmayınız. Yani küçük bir kısmı farklı olan, diğer kısımları aynı olan başlıklardan kaçınınız. Örneğin; “Oto Yedek Parça – karbüratör, karbüratör fiyatları, karbüratör çeşitleri, karbüratörcü” ve “Oto Yedek Parça – buji, buji fiyatları, buji çeşitleri, bujici” gibi standart kelimelerden kaçınınız. Ziyaretçileri kandırmayınız. Karbüratör fiyatları yazmışsanız o sayfada mutlaka gerekli bilgi ve içerik yer almalıdır. Ziyaretçinin vaktini ve zamanını boşa çalmayınız.

Bazı durumlarda Google DMOZ kaydındaki açıklamayı görüntüleyebilir. Eğer sitenizin DMOZ kaydı varsa DMOZ verisi görüntülemeyi önleyin. Sayfalarınıza aşağıdaki kodu ekleyerek engel olabilirsiniz.

Bazen de Google sizin sitenize fayda sağlayacak, insanların aradığı ve sizin sitenizde var olan, daha çok ziyaretçi çekecek bir başlığı sizin sayfanıza atayabilir.

Eğer tüm bunları yapmışsanız başlığınızın arama sonuçlarında olduğu gibi görünmemesi için bir sebep yok.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir